Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Thursday, July 30, 2009

oh KTM komuter....

Otw back from class, as usual selisih and ternampak people, cars, busses etc.... suddenly dis story came across my mind - kejadian at UKM komuter. (kenapa entah, tiba2 teringat)

it was the day dat i want to go back to my hometown. i was queueing and wait for my turn at the ticket counter. ok, it's my turn....

me : bandar tasik selatan 1
(while hulurkan rm3a to the ticket seller)

ticket seller : takde syiling?
(the ticket price is rm2.40)

me : sorry takde....
(betul, mmg xde syiling with me during dat time)

ticket seller : pergi tukar dulu!
(pehal lak nak hangin ngan aku?!)
me : takpe la, kasi je 20sen tu (sambil pointed to 20sen yang ade kat atas meja kaunter tu)

ticket seller : habis tu orang lain tak nak duit tu?!
(laaa....pe kes lak dia ni? da aku datang dulu)
me : ok takpe, keep the change (malas aku layan makhluk kurang sopan neh!)

ticket seller : mane boleh! pergi tukar dlu!
(lu memang !@#$%&* la mat! xpuas hati ngn gua cakap depan2 r!)
so i just go and get the change from kedai runcit next door. bengang gile at the makhluk perosak mood org tu!
nak tak nak, i have to queue up again. for dat 2nd time, aku x pandang & x cakap anything kat kaunter tu melainkan kasi rm2.40. terus bla.


for those yang mengenali makhluk penjual tiket tu, please tell him that i wont forgive him selagi dia x ask for forgiveness.

nama :
Mohd Khairul
tempat : kaunter tiket komuter UKM
tarikh : 4 julai 2009
masa : +/- 11am
moral : bersopan santun amalan mulia....

peace out
Aliff

4 comments:

adelin_uk said...

khairul ek..
erm..tak kenal2..
nnt,bleh lah check spe mamat nieh..ehe

Aliff Lazim said...

haha
bukan kerol jpmd tu
yg tu klo berani bwat camtu
mmg jd gulai kawah la jawabnye
heheh

adelin_uk said...

bru prsan ade reply ek kat sini..
erk,tak sebut pun pasal jpmd2 nieh..
ehe.
wat kari ikan pun tak pe

nabila saat said...

black list ah pak cik tuh..!!!