Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Tuesday, January 5, 2010

Tahun Baru di Kampung

31 Dec 09

- 12pm : balik kelas Fermentasi, kemas beg
- Jumpa cousins jap kat KIAM
- 2 pm : Bentong, here i come.... - stuck dalam traffic kat MRR2, maka berkaraoke lah aku sorang-sorang dalam kereta. Well, normal la kan....
- Cuci kereta jap kat car wash - bagi mengelakkan telinga berasap dengar Ibu membebel merdu akibat tak reti jaga kebersihan kereta. Haha
- 4 pm : Sampai rumah, makan & main dengan Aufa sampai malam
- 11 pm : Tengah syok layan TV nak countdown new year, Nenek selamba bangun & tutup TV seraya (seraya????) berkata, "Aku ingat semua dah tidur......". Lalalala~ agak spoil di situ wahai Nenekku yang dah rabun......


Kebosanan drive alone. Ni time cuci kereta. Sempat lagi snap. Hehe

Menyerlahkan naluri kebapaan aku. Hehe

1 Jan 10

- Pagi : tolong Along buat donat, tolong Aunty goreng mi untuk breakfast
- Breakfast
- Pergi KL - Adegan cari barang-barang sekolah Adik. Location : Jalan TAR, Sogo, Tesco Ampang.
- On the way balik, singgah potong rambut kat bandaraya (ok aku tipu, bandar je) Bentong. Dan.... Konxept (saloon kebiasaan aku) tutup, so pergi saloon lagi satu. Aku janji aku takkan potong rambut kat saloon ni dah lepas ni. Dah nak sama level dengan Mawi dah rambut aku (tapi aku lagi stylo. Kehkeh ). Sabar jelah (Sambil mendoakan rambut-rambut aku cepat memanjang).
- Singgah Hospital Bentong - Ibu, Along, & Adik sakit mata (Agak stylo dengan sunglass). Alhamdulillah aku tak terjangkit. And Alhamdulillah semua dah recover.
- Balik rumah, makan & main dengan Aufa lagi


Donat yang belum digoreng. Aku semakin berbakat buat simpul-simpul ni. Hehe

Seronok main-main dengan beliau.

Macam tu je sambutan aku tahun baru ni. Simple.... Hehe.
Since Aunty pun baru habis pantang, takpelah. InsyaAllah tahun depan pulak.
Hopefully tahun baru ni kami se-family dikurniakan rezeki yang mencurah-curah. Amin~ =)

.................................................

Last year kami celebrate new year kat Cameron Highlands. Haaa time tu best. Walaupun last minute punya plan, everything went smooth.... Thanks to masterminds : Aunty & Uncle.

Kami dua famili....

Ni kat Ladang BOH, Sungai Palas. Fewwhhh.... Agak jauh & mencabar nak sampai situ. Nenek dah taubat tak nak pergi situ dah. Haha

Banyak farms yang kitorang visit. Strawberi, Cactus, Roses & etc....

Bunga-bunga penyeri seumur hidupku.
(Uhuk! Sorry terpuitis sekejap)

......................................................

P/S : Thanx to Ibu & Along untuk Ringgit Malaysia yang telah ditambahkan ke dalam walletku. =)

6 comments:

farizamm said...

hahaha...perlu ke kau serlahkan naluri kebapaan kau tuh...dengan gambar ade highlight merah2 nye....huhu

Aliff Lazim said...

haha. cam ade unsur jeles nampaknye. actually, tu aku nak cover background besepah pagi tu, x sempat nk kemas lagi time tu. hehe.

nurezryull said...

kng rajin2 la jd polower akak skli ek.. :)

Anonymous said...

nenek ko wat lawak la....
haha....

nabila saat said...

anda telah di tag!!

Staccato Princess said...

alep..

sy dha tukar url tau

reality-bitten.blogspot.com

:)