Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Wednesday, December 30, 2009

Kedana


Last week aku check, RM27.++.
Dan angka tu bergerak selepas beberapa hari kepada RM17.++.
Keluarkan lagi RM10 - akibat perut yang terlalu girang melagukan keroncong
Dan tiga hari berturut-turut ni aku check akaun but the akaun now remains RM7.++.
Mana JPA? Mana mana mana mana?

Buat masa ni
NO futsal
NO wayang
NO jalan-jalan
NO karaoke
NO credit for my both Maxis & Celcom

Dekat dua minggu aku makan sekali sehari.
Dekat dua minggu aku just panaskan enjin kereta dalam kawasan UKM.

Buat masa ni aku dah berhutang RM11.50...... Ihsan Faiq, thanx dude! Dapat duit nanti aku terus bayar! Hehe

Dan time-time macam ni headphone aku telah berjaya untuk tidak berfungsi lagi....
Stok Milo seems like boleh bertahan dalam masa sehari dua lagi, I guess....
Oat, biscuits, snacks & etc. - Jangan harap nak ada time-time macam ni.
(Gigit jari jelah aku dalam bilik)

Thanx to all my friends yang offer nak pinjamkan duit. Tak lupa juga kepada yang offer belanja makan. Takpe tak payah susah-susah. Aku cuma tak nak susahkan korang. But guys, that was why aku sayang korang...... =)

Some of them yang dah faham, tak ajak aku pergi mana-mana sebab tahu aku tengah sengkek. Chill Alip, Chill! Maybe aku akan buat benda yang sama jugak if aku ada kat tempat diorang.

Ibu keep on tanya ada duit lagi ke tak.
Aku jawab, "Ada,ada" (Hey RM7.++ dalam akaun aku tu consider duit lagi kan?)

Esok aku balik rumah. Nak tak nak, balik kali ni aku WAJIB menebalkan muka bak Tembok Besar China untuk menge-pow Along aku. Huhu sorry Along...... Since Adik dah nak start sekolah ni, mesti pakai banyak duit jugak, so aku tak nak kacau Ibu.

Last but not least, jom pakat doa ramai-ramai (especially student JPA jugak) supaya akaun kita kembali dibanjiri wang besar secepat mungkin......

P/s : To my future cucu-cicit yang baca blog ni bila korang dah besar nanti, ingatlah yang Atuk/Moyang korang ni pernah merasa derita hidup akibat tak menyimpan time dia punya previous semester. Moral of the story, teruskan menyimpan dalam tabung buluh yang Atuk/Moyang dah buat untuk korang tu.
(Awas! Alip sedang berada dalam fasa senewengnya time-time takde duit macam ni)

Duit tu aku scan je.
Takde lah bengong benar nak membazir RM10 macam tu je.

24 comments:

farizamm said...

huk3...aku terasa tempiasnya di kolej dato onn ni...hehe..sabar ok..xpe...mmg jpa ni tgh ajar kite cukup2..mentang2 dah last sem kan...huhu....mari2...kite doa same2 kay...hehe...

Damon Salvatore said...

Buat masa ni
futsal ada
wayang pon ada
jalan-jalan still ada
karaoke masih ada
credit for my both Maxis & Celcom, tp malangnya aku xda maxis, so celcom je la..hahaha

n, best gler sherlock holmes..hehehe

Aliff Lazim said...

far : memang terase ter-ajar sunggoh aku kali ni. so lpas ni sure aku xkan kuang ajar. haha.

Aliff Lazim said...

faiq : hah cakap besar! xpe2, aku maseh mampu besabar (dalam peringkat tertinggi. bleh dapat PhD da aku pnye saba ni)

Hailey Tereso Francis said...

stress2...xde duit...huaaaa....~~~

farizamm said...

faiq yg bongkak..haha..

Aliff Lazim said...

hailey : ya bah. sapa nda tension time2 teda duit mcm ni.

far : jgn lah kita mengajari generasi yg akan dtg utk mencontohi faiq. haha

aNa d'sKoDenG said...

alahai syiannya..
meh laa makan megi umah akak..ekekek
yg konpem belanjanya lebih mahal dr harga sebenar sebungkus megi (minyak dah brapa kan??) heheheh

Damon Salvatore said...

far aku hanya meng list kan aktiviti aku minggu ni.. xbongkak pon..hahaha

Aliff Lazim said...

kak ana : hehe xpe tq. at least ade unsur2 nak nolong. hehe.

faiq : ko semakin sinis akhir2 ni. haha

♥ αγα ίδαγα♥ said...

haih..ni la budak2 jpa (yg brkenaan)..spoiled sgt

helow..dpt 5k per sem abih trus..xder simpanan lgsung?hebat!

ish ish ish..kalo simpan tu da boley bt beli kete sbijik tau nggak.. :|

*cm emo lak* :D

papepon..sabarla ngn dugaan yg xseberape nih..jadikan pengajaran menabung itu amalan mulia, membazir itu perbuatan hina. he :P

dpt mkn skali shari tu pon ckup la drpd xdpt mkn lgsung kan..ingtla ade org lain yg lg ssah dr kite.. :)

Aliff Lazim said...

uhuk! mekaseh akak senior. time2 camni mmg susa nk bpikir pjg. huhu

Damon Salvatore said...

ntahnye dpt 5k xkan xda simpan...llalala

ainhavi said...

faiq!!!!
ustazah aku dulu2 dia ajr
tak baik kita bongkak, riak dan takbur..-dari ustazah muda ain..hahaha..=P

Aliff Lazim said...

faiq : 5k xbyk mane r. bukan dpt harte byk mcm dato' K. (aku relate kan 5K dgn dato' K)

ain : bgos2, backup dak jpa len slain faiq! haha

faza said...

cepatlah weh msk jpa.. kami disini pun menanti nanti

Aliff Lazim said...

faza : marila kite same2 bdoa spy jpa kite dpt cpat.... hehe

Damon Salvatore said...

ustazah ain, mane de sy bongkak..hehe, sy cuma katakan duit 5k xkan xsimpan, maksudnya kta xboleh la membazir, membazir tu amalan syaitan, tuhan marah - dr ustaz iqbal (^_^)

ainhavi said...

ustaz iqbal~tak baik kita bersangka buruk begitu kepada alip..
mungkinkah alip tidak membazir..
mungkin juga duit tersebut digunakan untuk keperluan yg teramat~..
bersangka baiklah kamu-
-ustazah ain..=P

Aliff Lazim said...

ain : u r totally rite, ustazah. bukankah berhias diri itu dituntut dlm islam? tak macam sesetengah orang yg tak reti2 potong rambut 1 semester, serabai, lepas tu nak jd ustaz pulak. Lalalalalala~

(maafkan hamba di atas kelancangan kata2 ini, ustaz faiq) hehe

Fathi Adha said...

insyaAllah lps ni masuk la duit tu

Aliff Lazim said...

I'Allah la. Lagi cepat lagi bagus. Bleh kne aneroxia nervosa aku kalo lame2 camni. Hehe

Fathi Adha said...

itu la pasal. nanti ko jd lbh kurus dr aku...bertabah risau aku..

Aliff Lazim said...

uhuk! riso jgak ko kat aku. aku terharu.... Hehe