Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Saturday, October 10, 2009

Raya Seharian!

Aku nak share pengalaman seharian beraya dengan coursemates. Overall, journey sepanjang hari ni macam ni; Bangi-Senawang-Klang-Sungai Buloh-Ampang-Bangi. Penat yang berbaloi untuk semua ni.

Paginya, ada kelas ganti Biologi Molekul. Cuti-cuti pun ada kelas. But it's okay, Dr Roohaida punya lectures aku suka, tak bosan. Supposely the class had started at 9 am but somehow ada orang dalam lecture hall. Our class began at 9.30 am and ended at 11.30 am. Lepas tu terus kami berkumpul dan mulakan perjalanan. Semuanya 5 kereta; Ain's (Aku, Ain, Aini, Ros), Muadz's (Muadz, Faiq, Wan, Cheng), Nisa's (Nisa, Kema, Sahe, Ki), An's (An, Lea, Far), & Azmir's (Azmir, Sha, Dell, Dila).

............................................

Destinasi 1 - Rumah Kema, Senawang, Negeri Sembilan.

Tak jauh sangat daripada UKM, lebih kurang 45 minit. Sesampainya kat rumah Kema, mak dia dah siap masak. tinggal hidang je. Wah wah rezeki.... Kami lunch makan nasi kat sana. Mak Kema hidangkan lauk Gulai Ayam, Kobis Goreng, and yang paling utama; Sambal Belacan dia. Terangkat habis. Mak & Ayah Kema ramah, banyak sembang dengan kami. Awal-awal lagi perut dah kenyang, ada lagi rumah lepas ni. Huhu. Thanx to Kema & family. =)

Rumah family Kema.

..............................................

Destinasi 2 - Rumah Lea, Meru, Klang, Selangor.

Haaa destinasi kali ni kat area kampung. Tak sangka pulak Lea duduk kampung. Selama ni ingatkan dia uptown girl. Family Lea ni Jawa, sama macam aku. Apa-apa pun banyak betul makanan kat rumah Lea. Laksa, Lodeh, Pulut Kuning, Bihun Sup, Pecal & etc. Seriously banyak sangat. Kenyang-kenyang aku ni pun aku telan Bihun Sup & Pulut Kuning. Hehe. Mak Lea nampak letih, penat melayan tetamu sebelum-sebelum ni. Lepas tu kami banyak snap gambar kat area rumah Lea. Memang suasana kampung yang real. Depan rumah dia ada tali air, lagi lawa utk snap gambar. Hehe. Banyak kami bergambar petang tu. Apa-apa pun thanx to Lea & family.

As I told, terserlah suasana kampung, kan? Best....

...............................................

Destinasi 3 - Rumah Sha, Sungai Buloh, Selangor.

Rumah Sha ni rumah baru. Kawasan perumahan yang baru dibangunkan. Tak jauh sangat daripada rumah Lea. Aku interested betul dengan interior design rumah Sha, lagi-lagi part dapur. Smart habis! No wonderlah sebab abang dia study architecture. Siling pun well-designed. Kat sini, kami tak makan banyak. Masing-masing dah tak tahu nak sumbat makanan ke mana sebab dah kenyang. Mak Sha hidangkan Kuetiow Goreng Mamak. Sedap, memang sedap. Walaupun Sha dah bocorkan rahsia yang mak dia beli je kuetiow tu sebab family dia pergi open house lain sebelum tu, tak sempat nak masak. Hehe. Sambil tunggu para gadis siap solat, ayah & abang Sha ramah betul bersembang dengan kami. Itulah, inilah.... Enjoy je. Thanx to Sha and family!

Ni antara nice view dalam rumah Sha. Sini je dah looks like Cafe.

..............................................

Destinasi 4 - Rumah Nisa, Bukit Antarabangsa, Ampang, Selangor.

Actually kami tak planned apa-apa pun untuk ke rumah Nisa. Kat rumah Sha baru kami decide pergi rumah Nisa, alang-alang temankan dia balik sekali. Haaa bila dah berkonvoi malam-malam, memang terjadilah kes hilang liputan dan sesat. Huhu. 2 kereta sesat - area bandar Selayang, 3 lagi seronok ke Ampang tanpa kesesatan. Aku tersesat sekali kat Selayang. Hehe. 3 kereta yang tak sesat tu tunggu kami 2 kereta yang sesat dekat Zoo Negara, dan diorang sempat bergambar dekat Zoo. Haha sabar jelah. Lepas tu terus ke rumah Nisa. Dalam perjalanan tu, kami singgah dekat rumah Dato' Siti Nurhaliza. Ingat nak jumpa-jumpa, tangkap gambar ke. But tak dapat. Kami faham, kami sampai pun agak lewat, around 10 pm. Siti pun dah nak tidur. Sampai kat rumah Nisa, most of us main dengan kucing dia, Kippie. Sebagai cat-lover, aku pun main sekali.Parents Nisa pergi open house dekat rumah kenalan diorang. So kami tak berpeluang nak jumpa dan bersembang dengan family Nisa. Nisa hidangkan air Ribena & kuih-kuih raya untuk kami sebab semua pun dah tak lalu nak sumbat perut. Thanx Nisa!

Last snap sebelum balik UKM.

......................................................

Perjalanan pulang ke UKM lebih kurang pukul 11.30 pm. Seperti yang aku dah stated tadi, memang penat but berbaloi.... Jutaan terima kasih to all the families!

2 comments:

farizamm said...

ni trip raye yg paling penat seumur hidup aku..hehehe

Aliff Lazim said...

Aku pun lbih kurg bgitu juge....Hehe
Penat + Kenyang