Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Wednesday, October 14, 2009

Yakult & Sime


Malam tadi aku tak tidur sebab siapkan report untuk tesis aku. Dengan printer yang time-time ni la nak out of ink. Sabar jelah. Submit rep
ort tu pukul 9 am lepas aku settle kan urusan printing and binding kat UO.

Hari ni, keluarga besar Microb UKM (2nd & 3rd year students) berjalan ke Yakult di Seremban, Negeri Sembilan. Kami bertolak lebih kurang 9.30 pagi. Disambut dengan warm welcomed daripada pihak Yakult sesampainya kami di sana. Macam-macam input kami dapat kat sana. Tak tahu siapa nama person yang in charge sambut kami, bagi talk and tunjukkan cara-cara pemprosesan Yakult, but aku memang salute dia sebab dia memang bagus bagi penerangan dan senyum sepanjang masa. Good job! Even dia lambai-lambai kami kat dalam bas time kami bertolak balik. Thanx to Yakult and thanx juga to Far & Wan yang belanja aku 3 botol Yakult. Hehe.Luar kilang Yakult.

Dalam kilang, banyak mesin daripada pekerja.

On the way back from Yakult, kami singgah di Ladang Sime D
arby, tak jauh daripada Yakult. Tak tahu menahu pulak dalam schedule nak pergi situ sebab tak diberitahu langsung. But takpe, aku okay je. Kami lunch dekat situ. Mostly tanaman kat situ ditanam secara hydrophonic. Enjoy tengok tanaman yang segar- segar. Bagi inspirasi untuk aku menjadi petani berjaya dalam Farmville! Haha.
Girang bermain angin. Hehe

Dalam bas.

Lebih kurang pukul 4 pm kami sampai UKM. Sampai bilik, baru aku nak terlelap tiba-tiba teringat lagi 1 assignment tak hantar lagi. Dah siap tapi lupa nak hantar. Turun balik ke fakulti. Huhu. Balik je bilik aku terus tidur puas-puas. Haha.

Peace out,

Aliff

4 comments:

farizamm said...

welcome...masuk jugak name aku...ehehehe

hOtspUrz said...

emm best kan kilang g kilang yakult tuh.. aku da g da dlu ngan budak2 food science.. hygiene gler tempat processing.. machine je operate sume.. pekeje just tgk2 je.. haha.. pape pun dpt minum free b4 taklimat.. dpt gift dr yakult.. huhu..

MAN JADDA WA JADDA said...

mau dong yakult..
hehe

Aliff Lazim said...

Far : Mesti r. Budi yang baik dikenang jue. Hehe.

Cd : oooo tak sangke lak ex-rumet pn da pnah pegi stu.

Windy : kamu indonesian?