Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Wednesday, December 16, 2009

Foya-Foya Housemates

Malam tu malam last kitorang jadi housemate sementara untuk penempatan luar semester. Esoknya Ipin balik rumah dah. Diikuti Aku & Hisham keesokannya. Azhim tak balik, orang busy cari duit.... Hehe.

Lepas maghrib malam tu Aku, Hisham dan Ipin (yang ni susah betul nak ajak join sekali) pergi Putrajaya, saja nak snap-snap gambar since kali ni Hisham bring along dia punya DSLR. And for sure the photographer must be Hisham, so gambar-gambar beliau tak sebanyak gambar aku. Heheh thanx dude kasi aku chance merasa gila glamour sekejap malam tu. LOL

Mula-mula pergi Dataran Putrajaya.


Ada cerita disebalik gambar ni. Haha kitorang je yang tahu.


Ni Hisham. (Tangan aku pun berbedung jugak. Still boleh jadi photographer untuk handle DSLR.)

Haaa ini Ipin. Roomate aku, sama-sama Jawa.

Agak-agak lepas half an hour kitorang gerak ke Masjid Besi. Sampai-sampai tu kitorang Isyak dulu (jangan lupa!). Lepas tu bergambar tak ingat dunia (but still sopan santun, masjid tu!). Hehe.
Satu lagi buah tangan dari tangan aku. Not bad I guess. (Statement nak sedapkan hati sendiri)


Okay ni adalah action semata-mata. Bagi yang tak perasan, kiblat pun salah ni sebenarnya. Hehe

Yang ni bukan lakonan. Kitorang baca betul-betul but sekejap je. Hehe.

Ye itu kubah, aku tahu. Thank you Ipin.

Aku berasa aku dan gambar ini amat smart. Haha.

Ni kat luar pulak.

Sekali lagi terasa smart.

Balik-balik tu kitorang tengok balik all the photos yang dah di-transfer ke laptop, komen itu ini (aktiviti ini adalah lebih baik daripada ber-gossip. Hehe). Tengah-tengah enjoy tengok gambar, Azhim balik. Dia bawak balik rezeki lagi. Hehe. (Azhim kerja part time kat Pizza Hut Alamanda, so mostly lepas balik kerja ada je rezeki free untuk kitorang santap malam-malam). Thanx dude!

Last but not least, aku happy ber-housemate-kan korang. Kalau dapat stay sampai habis semester ni pun aku lagi suka, lagi-lagi part free supper tu. Hehehe.


The 1 month housemates.

6 comments:

diLa kAzuHa said...

hahaha..

ptt la aku pk sape la hisham n azhim tu~~upe2nye aku knal dowg lar... hak3~~

tp mmg gmbo yg kowg mik nih smart lar [ditekankn di cnih bkn kowg yg SMART tp kualiti gmbo nih yg SMART!!!]...tp msti sbb gne dSLR kn?? hak3~

Aliff Lazim said...

hahaha. x perlu r deny ke-smart-an kitorang. hek2.

ainhavi said...

"sesungguhnya ucaplah alhamdulillah kerana ucapan itu lebey bagus dan membawa makna yg sebenar"....kata usatzah ain

Aliff Lazim said...

huh? motif sungguh kate2 ustazah tu. tah katne kaitannye ngn entry ni. thanx anyways...... lalalalalala~

Hailey Tereso Francis said...

hehee...best2!!

Aliff Lazim said...

hehe enjoy skali skala, hailey...... =)