Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Monday, December 7, 2009

Jom Heboh

Belek-belek folders yang belambak kat hard disk ni, terlayan jap gambar-gambar time pergi Jom Heboh kat Bukit Jalil baru-baru ni, 6/12/2009......

Actually, tak sempat nak plan properly time nak pergi hari tu. Masing-masing busy dengan lab work yang bertimbun. Sedar-sedar dah weekend. So time tu lah baru nak cari member join sekali, decide bila nak pergi and bla bla bla. Yang pergi; Aku (driver terhormat), Ain (tuan kereta), Dell (excited nak jumpa Siti), Lea (bosan tak tau nak buat apa weekend tu).

On the way heading to BJ tu boleh tahan jammed teruk jugak start dari Tol Sungai Besi. Dengan hujannya lagi.... Tapi ok lah sebab Bangi to BJ tak ada lah jauh mana. (Boleh pulak Ain buat lawak; pakai sunglass time-time hujan nak senja tu).

Sampai kat BJ still hujan but dah tak heavy. Tak pasal-pasal aku kena beli payung (bait-bait lagu tema yang terngiang-ngiang kat telinga time cari payung tu; "Under my umberella ella ella eh eh eh" by Rihanna). Time aku berkeliaran looking for payung, terjumpa Wan (Ex-jiran aku time 2nd year). Actually memang dah tahu dia pun pergi Jom Heboh tu but adegan terjumpa tu memang accidently happened.

Alang-alang dah senja time kitorang sampai tu, kasi settle Maghrib dulu lepas tu baru berfoya-foya. Time tu hujan dah stop. Dengan berbekalkan tenaga daripada burger yang dibeli kat BJ tu jugak, kitorang berjalan-jalan sambil terbeli itu ini dari booth-booth yang melata kat sana. Aku terbeli Mamee since stok instant food dalam bilik aku pun dah habis.

Part yang most excited malam tu adalah time konsert. Boleh tahan artis-artis yang TV3 jemput malam tu. Ada Fabulous Cats, Hattan, Estranged, Jac, Anang (sampai hari ni aku tak stop dengar "Separuh Jiwaku Pergi". Hehe), Misha and tak lupa Dato' Siti Nurhaliza (Dell paling excited duet dengan Siti even dari jauh). Free-free aku dapat tengok live perfomance diorang.

Sebelum balik, jalan-jalan sikit lagi. Time tu booth-booth pakat nak tutup dah semua. Kitorang dapat durian runtuh kat 1 booth tu, gila-gila punya murah jual buah salut coklat. Time petang pergi usha diorang jual 3 cucuk RM10 (Banyak tokey tu buat duit time event tu). Malam tu dah jadi dua cucuk RM1. Wahahaha aku pun belasah beli sampai penuh tangan (actually aku spent RM2 je - cerita nak kasi gempak je kau ni Alip). Sedap pulak tu. Makan sambil jalan menuju ke arah parking kereta, habis coklat-coklat melekat kat gigi.

Time ni tengah enjoy bunga api lepas habis konsert. Enjoy wooooo......

Tu pisang + coklat yang aku dapat murah tu. Anggur + coklat pun aku beli. Strawberi tak sempat, awal-awal orang lain dah balun.

On the way balik tu tak ada lah jammed teruk mana. Sekejap je kat BJ lepas tu clear.

.........................................................

Teringat kenangan tahun lepas (December 2008), kat tempat yang sama jugak and still event yang sama, Jom Heboh. Aku dengan geng-geng KIY (Wan, Shidi, Arip, Maha, Top, Awie) kerja part time dekat booth Campbell's & Prego. Gaji boleh tahan lumayan, tapi kerja dia gila lah letih macam nak tercabut kaki - aku betul-betul maksudkan statement LETIH tu.

Aku jadi promoter, kena berdiri kat tengah panas terik dari pagi sampai malam (semua member yang kerja jadi promoter dengan aku kena sunburn free - time tu aku non-stop doa "Ya Allah, tolonglah hujan"). Rehat 10 minit untuk lunch and time solat je. Balik bilik, memang menikmati erti tidur yang sebenar-benarnya. Taubat dah tak nak kerja tu dah lepas ni. Huhu

Masing-masing dah tak boleh rasa kaki sendiri time ni. Kebas naturally without any injection.

6 comments:

hOtspUrz said...

haha.. teringat la pulek detik2 kije promoter tuh!! emm aku cashier yg terhormat ok!!! kira duit mantap!! xmcm arep!! hahaha.. but siyesly memang LETIH thp cipan & aku pun da xnk kije mcm tuh da!!! tgk je gmbr aku teros gelak weh!!!!menampakkan yg aku ni KETUA diantr korg sume coz baju putih & perot tuh penting!! nampak sgt kooowwwtt.. uhu

Aliff Lazim said...

KETUA a.k.a TERTUA. haha. perot tu cite lame, skang kan en CD da selliimmm...... keh2. (Sebot lagi 'kowt' tu byk kali! tua2 pn xphm bahase! geram nih)

ainhavi said...

ceit~aku cuma mencuba2 spek tu laa
bru stail..hahaha..
COKLA MELEKAT KAT GIGI???
GIGI BERGERAK??
= COKLAT BERGERAK??!!!!

Aliff Lazim said...

eleh try2 spek tu konon. padehal nak cover MATA LEBAM! MATA LEBAM! MATA LEBAM! MATA LEBAM! haha

ainhavi said...

hahah..isk2
biar lebam..jnji cantik..haha..prasan gila lah

Aliff Lazim said...

aiseh nyesal aku kuar kan 1 statement aritu yg mmbuatkan aku xleh tembak balik kate2 ko yg nih.