Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Monday, December 14, 2009

Nikah Juga....

Entri kali ni nak bercerita pasal perkahwinan sepupu aku, Kak Mas (anak bongsu Cik Jah). Event ni berlangsung pada 12/12/2009 lepas, di Kemaman, Terengganu. Kak Mas bertemu jodoh dengan pilihan hati dia time study kat UKM dulu, Abang Zul.

Dah 5 tahun dah diorang ni bercinta. Berkenalan time kelas silat time sama-sama study dulu. Even fakulti lain-lain, Kak Mas kat FTSM, Abg Zul kat FKejut. Sekarang Kak Mas kerja kat Bangi, Abg Zul mengajar kat Sarawak. Still, diorang bertahan ke jinjang pelamin. Aku respect.

Sedikit tentang tentatif majlis; Upacara akad nikah pukul 10 pagi. Tengah hari tu bersanding. Petang potong kek. Malam buka hadiah. Haha senang-senang aku simplify.

Theme diorang biru turqois. Aku main tibai je baju hitam yang ada jalur turqois. Asal kena sikit dengan tema. Haha.

Apa-apa pun aku jadi pengacara tangkap muat untuk majlis persandingan tu. Entah atas rasional apa aku yang Kak Mas pilih. Apa-apa pun for the first time macam aku, hari tu kerja aku okay lah.... Mula-mula gabra jugak, berpeluh-peluh pegang mic. Heheh.

Alhamdulillah sepanjang event tu tak hujan. Time-time kenduri macam ni lah dapat jumpa ramai saudara-mara.

Aku doakan masjid yang baru terbina ni akan kekal. Sama-sama kita doakan. =)

Ni time bersanding....

Potong kek pulak. (Atually bukan kek, but pulut kuning - lebih tradisional. Hehe)

Kelibat seorang pengacara tangkap muat.... (Tak kira, aku letak jugak)

No comments: