Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Thursday, January 6, 2011

Al-fatihah buat Mok Ngoh

5 Januari 2011

Lebih kurang pukul 10.45 malam, Mok Ngoh menghembuskan nafasnya yang terakhir kat Hospital Kemaman, Terengganu. Arwah meninggal disebabkan penyakit kanser paru-paru.

Actually aku & family nak pegi melawat Mok Ngoh kat hospital on weekend. Tapi nak buat macam mana, takde rezeki. Allah lebih sayangkan Mok Ngoh.



Nak cerita sikit tentang arwah. Mok Ngoh ni isteri kepada Bak (Bak tu pak cik aku, abang kepada Abah). Mok Ngoh ni memang kelakar. Suka buat lawak. In fact, aku ingat lagi aku pernah cakap kat dia something yang lebih kurang macam ni, "ni yang malas balik kampung ni, asyik gelak je kalau jumpa Mok Ngoh". Lepas tu dia ajuk balik apa yang aku cakap tu, dah aku gelak lagi. Haha. Haiiihhhh, Mok Ngoh, Mok Ngoh.. :')




Sekarang Bak tinggal sorang-sorang kat rumah. Anak-anak semua dah ada keluarga sendiri and stay jauh-jauh. Paling dekat pun Abang Jang (anak sulung), kat Bukit Kuang, still kat Kemaman jugak. Kak Ina kat Penang. Abang Cho kat Johor. Hopefully mereka akan lebih tabah dengan takdir ini.




Apa-apa pun, kita sama-sama doakan semoga roh Mok Ngoh dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan di kalangan hamba-hamba yang beriman.
Al-fatihah....

...........................................................

P/s : Baju ni Mok Ngoh bagi aku tahun 2003 dulu. Arwah jahit sendiri. Aku akan simpan baju ni elok-elok. ;)

No comments: