Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Friday, September 11, 2009

Cik Piah

entri ni pula nak cerita tentang tugas wajib yang ibu aku akan kasi setiap kali ramadhan. sungguhpun aku lah satu2nya anak lelaki yang tergagah dalam family aku, tapi kerja2 membuat kuih popia tak dapat lari dari rutin bulan puasa aku. bukan apa, ibu kata skill aku buat tu, cepat. jimat masa. hehe.

balik rumah hari tu, awal2 ibu dah siapkan kulit popia & serunding ikan. aiyak! cepat betul dah ready semua tu. sebagai anak yang faham bahasa, lepas balik terawih, aku start bergelut (ceh, word yang hyperbola) dengan popia2 tersebut. walaupun tak sempat siap banyak (2 tupperware dulu, nanti sambung lagi), dah cukup untuk bawa balik UKM bagi shidi dengan aidil merasa. walaupun sikit, at least dapat la merasa jugak. biarpun simple, janji ada.

ni main product daripada popia yang aku buat. popia pintal. ada juga yang lain; popia sira & popia nestum.

produk popia je dah dapat 3 jenis kuih dah untuk raya nanti. belum kira loyang, tempeyek, kerepek, dengan bahulu yang nenek aku mesti bagi tiap2 tahun. campur lagi dengan biskut2 yang ibu aku buat (tart, mazola - yang ni aku tak boleh campur, tak menjadi kuih tu nanti), kuih2 beli lagi. hehe meriah la meja kat ruang tamu tu nanti.

5 comments:

adelin_uk said...

nk jugaaa,,,

nabila saat said...

untuk abg shidi ngn abg aidil je ke??
untuk kak ipar xde??

Aliff Lazim said...

Kak Ad : jom pakat buat ramai-ramai kat lab. nanti semua microb boleh rase.

Kak ipar : Abg Aidil dah wakilkan. hehe.

adelin_uk said...

lab? lab mana? ehe..

Aliff Lazim said...

mane2 lab pn boleh
confirm sterile sume kuih
haha