Under Construction

Hai semua.
Aku cuma nak inform, korang mungkin akan dapat tengok aku update blog kat dashboard korang lepas ni sebab aku dah lama tak update blog, since January 2010 hari tu.
Entri-entri yang aku pos buat masa ni mungkin bukan yang latest, tapi cerita-cerita lama yang dah aku lalui sepanjang tahun 2010.
Sorry kalau benda ni menganggu lalu lintas dashboard korang.

Friday, September 11, 2009

MemPersonakan

Masih dalam 1st puasa, lebih kurang pukul 11 pagi, kami sekeluarga bergerak ke bandar Raub. haaa kali ni kami 1 family excited (along lah the most excited one). hehe =)
kereta Myvi ibu tak semena-mena menuju ke proton edar cawangan raub. (alip, tak menjadi la elemen suspen yang kau cuba create tu). okay2, dipermudahkan cerita, hari tu merupakan hari untuk along dapat kereta yang dia idam2kan. walaupun dengan loan bank je, janji dia affordable untuk kereta tu.


haaa tengoklah tu muka puas hati along aku. dia rasa berbaloi usaha dia study bagai nak rak & dapatkan kerja. bagus kakakku, pencapaian yang bagus.doakan adikmu ni dapat mengikut jejak langkah kakaknya. hehe =)

actually mula2 aku suggest beli kereta yang murah2 sudahlah. Saga or Viva. but my sister ni keras kepala, dia kata better beli yang elok terus, boleh pakai sampai tua. since ibu pun dah setuju dengan kata2 yang bernas dari along, maka bersetuju sajalah anak2 yang lainnya. for me, Persona ni not bad juga lah. agak complete (air bag, ABS, immobilizer, accessories etc.). plus, lagipun along kena travel long distance untuk balik rumah [almost 270 km per trip (bentong - chini)], so biarlah selesa. hopefully kami sekeluarga selamat sepanjang berada di jalan raya atau di mana2 saja, tak kira dengan kereta apa sekalipun. anda juga begitulah hendaknya....amin....
=)

peace
Aliff

No comments: